AB Reservdelar börjar distribuera AlliansPlus
Genom att slå in bilens registreringsnummer i AlliansPlus, tar programmet fram serviceschema som gäller för bilen, anger tidsåtgång, rekommenderade delar och olja, samt en detaljerad offert på hela servicen som kan lämnas direkt till kund. och de delar som åtgår.
Delarna beställs sedan direkt i AlliansPlus som exporterar ordern till verkstadens reservdelsleverantör och tillsammans med tidverket kan uppgifterna importeras till verkstadens affärssystem.
Servicemodulen är grundversionen i AlliansPlus som tillhandahåller utöver servicemodulen, även offert, tekniska data, sprängskisser mm. Programmet kan enkelt kompletteras med; felkodsläsning, ytterligare reparationstider för bilens alla komponenter och SmartFix, som innehåller servicebulletiner och återkallningsdata kan kopplas.
För mer information, kontakta kundservice@reservdelar.se eller Din ABR säljare.
Bildtext:
William Holm är projektledare hos AB Reservdelar för programmet AlliansPlus