23948sdkhjf

Autobutler.se finns nu som app för mobilen

Mobiltelefoner är på väg att överta datorn som svenskarnas mest använda redskap för e-handel. Hos verkstadsportalen autobutler.se sker nästan häften av alla förfrågningar nu från mobila enheter. Därför lanserar verksamheten en app, som på sikt blir bilägarnas enda tillgång till verkstadsportalen.

-Vår verkstads-app kommer på sikt att hålla bilens dator i kontakt med bilägaren och verkstäder via mobilen. För en traditionell bilbransch är det en mindre revolution, att bilägarna nu kan samla alla uppgifter och reparationshistorik om bilen och automatiskt få besked om kommande service, samtidigt som man får tre kostnadsförslag från olika verkstäder. Bilägaren får en logg-bok online som försäkrar att bilen alltid är uppdaterad, oavsätt val av verkstad, förklarar Christian Legêne, vd autobutler.se

Autobutler.se har med över 325.000 registrerade jobb flyttat en samlad omsättning på en miljard till de anknutna verkstäderna. Bara under de senaste åren har autobutler.se haft en markant tillströmning av bilägare, som använder mobiltelefoner och tablets för att läsa omdömmen från verkstäder och hitta en kvalitetsverkstad att utföra deras arbete. Under 2015 var en utav tre besökare på autobutler.se via mobila enheter.

-Bilbranschen är under en hastig digital förändring dessa år - och mobiltelefoner används flitigt. Endast i förhållande till de senaste åren är det idag nästan dubbelt så många användare via mobila enheter, säger Legêne som förväntar sig att autobutler.se blir en renodlad app i löpet av de kommande åren.

- Under nästa år kommer vår app vara klar för en direkt integration med bilens dator (via en såkallad OBD-sticka). Det ger bilägarna live-uppdateringar på bilens felkoder och förbrukning och sätter automatiskt verkstäder i kontakt med bilägaren, när bilen meddelar om behov av verkstadsbesök.

-Appen blir bilägarens primära verktyg för att hitta verkstäder och kommer automatiskt kunna kalla in bilägaren för genomgång, service, kamremsbyte och mer säsongsrelaterade arbetsuppgifter. Mobilen blir på sikt bilägarens nya rådgivare, som kan vägleda bilägaren i deras bilägarskap under tiden, men också säkra att arbetet utfört korrekt och professionellt av våra 220 kvalitetskontrollerade samarbetande verkstäder,säger Christian Legêne.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125