KBV lanserar ny och uppdaterad hemsida
– Det är en modern, informativ, lättnavigerad samt responsiv hemsida, berättar Thomas Engström, vd för KBV.
Den nya hemsidan är även tydligt uppdelad i information avsedd för konsument, bilägare, respektive verkstad.
– I dagens uppkopplade och alltid sökbara samhälle är närvaro på internet det allra viktigaste inom kommunikation.
– En hemsida måste inte bara svara upp mot datorer utan även smarta telefoner, vara responsiv, påpekar han.
Thomas Engström säger också att verkstadssöket kommer att utvecklas ytterligare med GPS-koordinater.
– Allt är förberett, men vi har inte hittat någon pålitlig källa som svarar upp mot våra kvalitetskrav, berättar han.
Thomas Engström rekommenderar anslutna verkstäder att länka till kbv.nu
KBV:s hemsida har producerats av kommunikationsbyrån Newsroom i Göteborg. Arbetsgruppen har bestått av Helena Fogelberg, formgivning och digitalt ansvarig, och Göran Björklund, PR-konsult.
kbv.nu
Bild: KBV har sjösatt en ny hemsida. Fr v Thomas Engström, KBV, Göran Björklund och Helena Fogelberg, Newsroom som svarat för produktionen.