FordonsData i nytt samarbete med LifeVision
FordonsData vill med samarbetet erbjuda sina kunder en godkänd leverantör av digitala tjänster, där integrationen mot Kobra II förenklar både försäljningsinsatserna och marknadsföringskampanjerna genom automatisk dataöverföring och återkoppling.
LifeVision har ett kampanjverktyg där en bilåterförsäljare enkelt kan skapa säljande webbsidor, sms-kampanjer och kundundersökningar. Deras koncept för ”gör-digital-marknadsföring- själv” passar perfekt för bilbranschen, där man inte har stora marknadsföringsavdelningar och där bilägarnas krav på modern teknik och försäljningsavdelnings utmaningar att sälja till medvetna konsumenter ökar. Med hjälp av verktyget kan en bilåterförsäljare öka trafiken till både bilhall och verkstad samt skapa en bättre kundupplevelse.
– Detta är en tjänst som vi länge velat erbjuda våra kunder, säger Daniel Liljebladh, vd på FordonsData Nordic AB. Dagens mobila teknologi rör sig snabbt och behovet i bilbranschen ökar, så istället för att vänta på att vi själva utvecklar en lösning, har vi valt att samarbeta med en kompetent och ledande leverantör som redan har en mycket omtyckt tjänst.
– FordonsData har en viktig roll som systemleverantör åt bilåterförsäljare i Sverige. Genom att på ett enkelt sätt omvandla den kunddata som finns lagrat i deras Kobra II till effektiva digitala kampanjer, kan vi tillsammans skapa nya affärsmöjligheter för deras bilåterförsäljare, förklarar Lars Erik Helander, vd på LifeVision.
Om FordonsData/LifeVison
FordonsData Nordic AB bildades 1991 och är idag en ledande leverantör av affärssystem för fordonsbranschen. Affärssystemet Kobra II och säljstödsystemet Bilkalkyl används av fler än 550 bilåterförsäljare runt om i Sverige.
LifeVision är en helhetsleverantör med mer än tio års erfarenhet av digital marknadsföring. Deras succérecept, som gjort dem till en stor leverantör åt norska bilverkstäder och retail-företag är användarvänligt mobil teknologi.