Eftermarknaden för bilglas rustar sig för framtiden
För att framtidssäkra eftermarknaden för bilglas lanserar därför Saint-Gobain Autover nu ett koncept kallat Sekurit Partner. Saint-Gobain, Europas ledande originaltillverkare av bilglas, vill med detta säkerställa att bilglasmontörerna står redo för både dagens och morgondagens utmaningar.
Thomas Bennet, vd på Saint-Gobain Autover i Sverige säger:
-Den tekniska utvecklingen innebär att branschen ställs inför nya utmaningar. Allt tuffare krav gör att det blir helt avgörande för alla aktörer att uppnå allt högre kvalitetskrav och högsta kunskapsnivå. Det innebär förstås att många inom branschen känner en osäkerhet för framtiden. Som ledande originaltillverkare av bilglas står Saint-Gobain för högst möjliga kvalitet och vi besitter även kunskapen för hur man ska hantera framtidens utmaningar. Vi ser nu ett starkt önskemål från marknaden att vi ska ta taktpinnen och driva branschen framåt. Därför tar vi nu steget och lanserar Sekurit Partner, vilket vi är övertygade om kommer att gagna eftermarknaden för bilglas i sin helhet, både små och stora aktörer. Att vara en Sekurit Partner kommer som bilglasmontör innebära en stark konkurrensfördel på marknaden och ett stöd för att framtidssäkra sin verksamhet”
Inom ramen för Sekurit Partner kommer bilglasverkstäderna bland annat att erbjudas:
· Bilglas i Sekurit Originalkvalitet
· Diagnosverktyg
· Utbildning och support avseende diagnos och kalibrering
· Avancerad utbildning och kontinuerlig träning i flera steg, som komplement till bilglasauktorisationen
· Monteringsfilmer
· E-learning
· Verktyg för kvalitetskontroll vid montering av bilglas
Sekurit Partner konceptet kommer att finnas på den svenska marknaden med start från januari månad 2016.