Branschens ledande leverantörer ställer ut på Autogloben
Intresset för Autogloben är mycket stort och bekräftar att det finns ett behov av en affärsskapande mötesplats i Stockholm och Mälardalen, menar affärsansvariga Carmen Brüning på arrangerande Svenska Mässan.
- Det står därmed klart att Autogloben med dess utställare kommer ge besökarna en bred överblick över vad marknaden har att erbjuda och bjuda på de bästa förutsättningar att utveckla sin verksamhet och affär, säger Carmen Brüning.
Några utställare som redan positionerat sig på Autogloben i februari, är verkstadsutrustarenNederman, reservdelsgrossisten och verkstadskedjan AD samt reservdelsgrossisten Orio.
Både för Nederman, AD och Orio är Autogloben en viktig mötes- och marknadsplats där de får tid över för personliga möten med bilverkstäder, lack- och bilskadeverkstäder, bildelsbutiker, gummiverkstäder och andra verksamma inom motorbranschen från framför allt Stockholms- och Mälardalsregionen.
- Mälardalen är ett mycket viktigt område för oss, samt att vi hoppas och tror på tillresta kunder även utifrån.
- Vi skall visa vårt totala koncept för autoverkstäder med i stort sett egenproducerade produkter, berättar Anders Bengtsson, segmentschef VRS på fordonsverkstadsutrustaren Nederman Nordic och fortsätter:
- Vi har väldigt höga förväntningar på Autogloben och tror mycket på formatet.
Även AD-kedjan vill visa sitt koncept och i första hand för bilverkstäder under Autogloben.
- AD-kedjan är ett intressant kedjekoncept för fristående verkstäder som vill vara, just, fristående. Vi är 2500 lokala eller regionala grossister och grossistkedjor över hela Europa som samverkar kring inköp hos fordonsindustrins ledande leverantörer.
- Lite unikt för oss är den Europa-garanti som vi kan lämna, genom våra verkstäder, berättar Bertil Mellgren, vd för AD Sverige sedan sommaren.
- Vi är duktiga inom utbildning och support. Mycket intressant är den diagnos- och felsökningskurs som vi erbjuder verkstäder, fortsätter Bertil Mellgren.
Förändringsarbetet fortsätter att prägla Orio-koncernen, tidigare Saab Parts, med fokus på lansering av ett nytt kunderbjudande på huvudmarknaderna.
Den globale marknads- och kommunikationschefen, Johan Ran, berättar att expansionen sker främst mot märkesoberoende verkstäder och att Orio har, hittills, under 2015 fått över 600 nya kunder globalt.
- Det viktigaste för oss på Orio är våra kunder och att vi erbjuder valmöjligheter som ger dem friheten att styra sig själva och fokusera på det som betyder mest för dem.
- Vi erbjuder ett nytt och bättre sätt att göra affärer och Autogloben känns som en utmärkt arena för just den affärskapande dialogen. Både med befintliga och potentiellt nya kunder samt med samarbetspartners och leverantörer, säger Johan Ran och tillägger att mer nytt kommer ju närmare vi kommer Autogloben.