Mekonomen åter starkaste varumärke bland bilverkstäder
Utmärkelsen föregås av en konsumentundersökning* där Sveriges konsumenter får säga sitt om varumärken i 35 branscher. Undersökningen mäter varumärkeskännedom i kombination med kundnöjdhet vilket gör att mindre och okända företag kan tävla mot de stora välkända varumärkena.
-Precis som tävlingen bygger Mekonomens starka position på varumärkeskännedom och att vi gör våra kunder nöjda. Vi är glada att vi behåller titeln starkaste varumärket i vår bransch och vetskapen om att det är våra kunder som sitter i juryn gör att vi värderar utnämningen extra högt”, säger Hanna Ekstrand, marknadschef Mekonomen Group
-Att vi har nöjda kunder beror på att vi har lyssnat på våra kunders krav och önskemål och att vi har varit drivande till utvecklingen i vår bransch när det kommer till kvalitet, transparens och att service idag handlar om människor och inte bara bilar”, fortsätter Hanna Ekstrand.
*Undersökningen genomförs årligen sedan 2002 av företaget Evimetrix. Varje bransch som undersöks omfattar svar från minst 1 000 personer och totalt undersöks över 500 företag i 35 branscher. Läs mer på www.swedishbrandaward.se
Bildtext: Hanna Ekstrand, Marknadschef och Joakim Skoglund Reklamchef, Mekonomen Group