23948sdkhjf

Midland frontar Ramona på Inspirationsdagen

Midland presenterar Ramona Karlsson som gästföreläsare på Inspirationsdagen i Stockholm för verkstäder den 9 oktober. Ramona och Jonas på Midland ställer ut på branschdagen och arbetar tillsammans i Midlands monter.

Midlandtema på Inspirationsdagen: Hur bygger bilverkstaden en lönsammare och lojalare servicekundgrupp?
Branschrapporter om ökad konkurrens och lägre lönsamhet duggar tätt. Även om flertalet bilåterförsäljare upplever en god försäljning av såväl nybilar som begagnatbilar med ökat antal servicekunder för servicemarknaden, så pekar många verkstäder på minskad lönsamhet på grund av ökade garantiarbeten, kortare tider för service och reparationer och förlängda serviceintervaller. De säger också att kostnader i form av assistanspremier och högre krav på kunduppföljning ökar.

Midland visar konkreta exempel på hur bilåterförsäljare och verkstäder vänt trenden i samarbete med Midland. De visar hur verkstaden med enkla och bra aktiviteter kan påverka servicekundernas beteende. Resultaten är fler sålda servicar, förbättrad kundkontakt med möjlighet till merförsäljning och ökad kundnöjdhet.

Läs mer om Inspirationsdagen på

http://www.100procentverkstad.se
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062