Succé för Autogloben Det kom 2 600 besökare
- Vår kraftfulla satsning på en regional och högkvalitativ mötesplats för motorbranschen i Stockholm och Mälardalen har fallit väl ut, berättar Carmen Brüning, affärsansvarig för Autogloben.
Totalt lockade Autogloben 2 600 besökare och 100 utställare till Stockholm Globe Arenas. Mässan genomfördes i samarbete med branschorganisationerna Fordonsverkstadsutrustarna (FVU), Motorbranschens Riksförbund (MRF) och Däckspecialisternas Riksförbund (DRF).
- Vi är mycket nöjda, för oss är det viktigt med en mötesplats i Stockholm där våra medlemmar kan visa aktuell verkstadsutrustning, säger Gilbert Fransson, kansliansvarig för FVU.
Han poängterar att motorbranschen är en bransch som befinner sig i snabb utveckling driven av både myndighetskrav och teknikförändringar.
- Det gäller att vara och agera smart samt marknadsmässigt med fokus på sin affär för att ha lönsamhet, fortsätter han.
Däck är numer en del av den samlade motorbranschen. Peter Buhre, vd för DRF, sammanfattar mässan med ”mycket bra” för att vara en regional sammankomst.
- Vi har haft många bra möten samt knutit nya kontakter under Autogloben, berättar Peter Buhre. Han understryker styrkan i att motorbranschen uppträder tillsammans, som under Autogloben.
- Gränserna håller på att suddas ut. Allt fler däckverkstäder blir även bilverkstäder, medan vanliga bilverkstäder även har en däckaffär, säger han.
MRF genomförde en stor satsning på Autogloben med stor monter och ansvar för mässans seminarieprogram.
- Vi är mycket nöjda, vi haft många värdefulla möten med medlemsföretag och företag som är intresserade av MRF.
- Våra seminarier kring kvalitet och lönsamhet har varit mer än fullsatta, berättar Tommy Letzén, vd för MRF.
Redan innan Autoglobens första genomförande har Svenska Mässan bestämt sig för en ny Autogloben 2018, men innan dess arrangeras Nordens största servicemarknadsmässa, Automässan, i Göteborg.
Bildtext
Arrangörsstaben för Autogloben, fr.v Gilbert Fransson, FVU, Tommy Letzén, MRF, Carmen Brüning, Svenska Mässan och Peter Buhre, DRF.