23948sdkhjf

WER inför ny servicegaranti 48H service – garanterat

WER-agenturer ab (WER), som är en leverantör av bl a tryckluftsverktyg och slipmaterial, inför nu 48 timmars servicegaranti på ett sortiment verktyg. I kundundersökningar har WER alltid fått höga betyg för sin snabba och korrekta service och vid en internkontroll på alla reparationer de senaste 18 månaderna så konstaterade man att servicetiden var väldigt låg. Därför införs den nya servicegarantin som hade smygpremiär på Autogloben.

-Nu tar vi detta ett steg längre och garanterar en servicetid på max 48H, två arbetsdagar, på ett sortiment av ca 30 olika verktyg. Denna servicegaranti gäller alla typer av fel på detta sortiment. Bakgrunden till att vi lyfter frågan och utfärdar garantin är att användarna av våra verktyg är den professionella verkstaden och industrin. Trasiga verktyg kan få till följd att det blir stillestånd i produktionen. För att minimera konsekvensen av ett trasigt verktyg så inför vi 48H garantin för några av våra populäraste modeller, säger Peter Eriksson på WER.

För att göra det extra intressant så inför man inte detta bara på nyinköpta utan på samtliga verktyg som är inköpta de senaste 5 åren och som ingår i 48H konceptet. Det enda som krävs är att man verifierar, med en faktura kopia, att inköpet gjorts genom en av WER’s återförsäljare under de senaste fem åren.

-Vad blir då konsekvensen om vi inte lyckas hålla garantin? Ser vi från början att vi inte kommer att kunna uppfylla garantin så får kunden låna ett likvärdigt verktyg utan kostnad. Uppfyller vi inte garantin och vi inte har lånat ut något verktyg till kunden så står vi för såväl delar som arbetstid, säger Eriksson.

De verktyg som ingår är ca 25 st tryckluftsverktyg av fabrikaten Shinano, Rupes, Sumake och Monti. Ca 10 elektriska polermaskiner samt en slipsug från Rupes.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063