23948sdkhjf

Nevs anställer ansvarig för MobilityServices

Michèl Annink kommer att tillträda en nyinrättad tjänst som Senior Director Mobility services and Customer Journey på Nevs. Tjänsten kommer att ha ansvar för utveckling och ledning av både en innovativ portfölj av produkter och tjänster för hållbar mobilitet och samtliga kundkanaler. Allt med fokus på kundtillfredsställelse för att skapa en livslång relation med våra kunder.

– Jag ser verkligen fram emot att Michèl kommer att börja i vårt team. Han delar våra värderingar och fokus på innovation, och har en erfarenhet och passion som kommer att hjälpa oss att utveckla ett nytt affärsområde som ger oss en särställning på marknaden. Bilen håller på att bli en plattform, som möjliggör integration av ytterligare produkter och tjänster. Detta öppnar helt nya möjligheter inom försäljning och kunddialog via digitala kanaler. Nevs Mobility Services har också en viktig roll för att tillgodose behoven hos kunder som Panda New Energy som nyligen undertecknade ett avtal med Nevs om 250 000 elfordon som kommer att användas för bilpools-lösningar i Kina", säger Jonas Hernqvist, Nevs Vice President Sales & Marketing.

– Jag är djupt hedrad av att ansluta till Nevs på resan mot att forma en mer hållbar framtida mobilitet. Bolagets vision är mycket inspirerande och jag är imponerad av den kompetens och mångåriga erfarenhet av innovationer som finns att bygga vidare på. Den mobila marknaden genomgår idag den största förändringen sedan början av 1900-talet och jag hoppas att jag kommer att kunna bidra till att nå framgång till de många behov och möjligheter vi ser i marknaden, säger Michèl Annink.

Michèl Annink kommer att börja sin anställning i mars. Han kommer närmast från Salesforce, där han fungerat som vice vd i dess Customer Success Group för EMEA North-regionen. Han har mer än 25 års erfarenhet från ledningsbefattningar inom försäljning, service och marknadsföring, inom ledande internationella teknikföretag såsom Salesforce, Microsoft och Toshiba i Nederländerna, USA och Sverige. På Salesforce har Michèl Annink hjälpt kunder att utveckla företagen i övergången till molntjänster, mobila lösningar och prenumerationstjänster.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125