23948sdkhjf

App-baserat verktyg för att kolla TPMS-system

Många verkstäder inklusive däckverkstäder hinner inte alltid uppdatera sina instrument och verktyg. Det gör att det lät kan bli fel när mekanikern/montören ska utföra arbeten på avancerad utrustning på fordonet, utrustning som bara kan åtgärdas om man har rätt och uppdaterade verktyg.

Continova introducerar nu i samarbete med HUF Hülsbeck & Fürst GmbH i Tyskland ett nytt system för att mäta och kontrollera TPMS systemen i bilar.
HUF har byggt ett system som fungerar med en Bluetooth-sändare och en vanlig smartphone eller surfplatta med Android. Systemet är app-baserat och därför alltid uppdateras så fort du öppnar appen.
Detta säkerställer att du alltid har rätt data och tabeller tillgängliga oavsett om det gäller nya ID eller klona (kopierar applikationen med samma data), samt data överförs till sensorerna med hög hastighet.

TPMS-marknaden har enligt Continova präglats av bristande kunskap och ibland av produkter som inte har haft önskad kvalitet och prestanda. HUF är Tysklands största tillverkare av OE sensorer och vet skillnaden mellan OE protokoll och piratkopiering. Det är av yttersta vikt att bilen får signalerna som originalet är avsedd för att ta emot. Protokollet från en OE sensor kan kommunicera med upp till 25-30 olika parametrar, och inte bara trycket och temperaturen i däcket. Som en OE leverantör till några av de största biltillverkare som Mercedes-Benz, BMW, Porsche, Audi, Volkswagen och många andra, är HUF tillsammans med Continova långt fram i utvecklingen.

Operativt finns flera fördelar med en app-baserad programvara.Även en vanlig mobiltelefon eller surfplatta har oftast 8, 16 eller 32 Gigabyte och därmed erbjuds en datakapacitet som inga andra vanliga TPMS diagnosinstrument har.
Dessutom är även den handhållna enheten mycket enkel och logisk, detta resulterar i att användaren, oavsett om det är däckverkstäder, mekaniker eller andra, alla kan hantera en telefon eller en surfplatta.
Detta säkerställer att systemet praktiskt taget inte har några begränsningar för framtida utveckling.
Systemet finns i två versioner:
"Mono-utförande / Grundutförande", som täcker 85 procent av de bilmodeller med direkt TPMS, som omfattas av EU: s lagstiftning i november 2012.
Systemet är också tillgängligt som "Multi-Branded", detta omfattar VDO Redi, Schrader EZ och Sens-It sensorer, vilket i sin tur resulterar att systemet nära har 100 procent täckning.
Alla uppgifter, bland annat om VDO Redi, Schrader EZ och Sens-It verifieras av OE data / protokoll.

Continova använder också systemets Time Viewer, så hjälp är alltid till hands om det skulle vara något som inte har förståtts. Systemet är utrustat med streckkodsläsare, så att man kan använda sina egna streckkodsystem för däckhotell / lagring eller läsa streckkoder på sensorernas förpackningar.
HUF sändaren kan kopplas till flera telefoner, surfplattor eller datorer samtidigt, och programmet kan användas som en referens för lämplig sensor till bilen. För PC krävs dock Windows 8 och uppåt.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094