Biltema etablerar gigantiskt varuhus i Bredden/InfraCity
Varuhuset blir Biltemas andra i norra Stockholm, med bästa skyltläge utmed E4:an där 80 000 fordon passerar varje dygn. Enligt Biltemas egna beräkningar estimeras varuhuset generera ca 1 miljon besökare årligen.
Att formera och bygga starka branschbaserade handelskluster inom bland annat bil, fritid, hem och bygg är en medveten strategi från Profi Fastigheter för Bredden/InfraCity.
Anneli Borg Lundgren, vd Biltema:
-Det viktiga för oss är att vi kan etablera oss i ett bra och trafikorienterat läge med bra synlighet. Varuhuset har stor potential att bli en riktigt stor enhet med tanke på det all trafik som rör sig i området. Vi har haft ett mycket bra samarbete med Profi Fastigheter hittills och ser med förväntan på den fortsatta utvecklingen av området.
Thomas Sipos, vd Profi Fastigheter:
-Att Biltema väljer att etablera sig i Bredden/InfraCity är ytterligare ett bevis på det starka detaljhandelsläget. Biltema blir ett välkommet tillskott till vårt i övrigt breda handelsutbud och ligger i linje med vår utvecklingsplan att stärka platsen som kluster för branscher inom bland annat hem och fritid.