Volvo In-car Delivery växer med fler leverantörer
- Vi inför inte teknik för teknikens skull. Vi vill göra det enkelt för våra kunder. I dag har många av oss ont om tid, och att då enkelt kunna beställa det man vill ha via nätet, och sedan få leverans direkt till bilen sparar värdefull tid, säger Kristian Elvefors, vd på Volvo Car Sverige.
Volvo In-car Delivery är mycket enkelt att använda vid beställning av produkter på nätet hos aktuell leverantör. Den volvoägare som vill använda tjänsten väljer det leveransalternativet när de slutför köpet av sina varor, oavsett om det är mat, sportartiklar leksaker eller elektronikprylar.
Vid leverans bygger tjänsten på att distributören använder en digital nyckel som kan öppna och stänga bilen en gång. Volvoägaren får sedan besked när leveransen är gjord. Volvo In-car Delivery finns som en tjänst i Volvo On Call-appen.
Det är i Stockholm som tjänsten via företaget urb-it blir tillgänglig. På mindre än två timmar får man de produkter man beställt levererade direkt till sin bil om man är uppkopplad till tjänsten Volvo In-car Delivery. urb-it har sitt eget utbud av butiker i Stockholmsområdet. Som beställare och med urb-it som leverantör får man alltid veta exakt vem det är som kommer med leveransen.
Volvo In-car Delivery är fullt ut tillgängligt i Göteborg och Stockholm. Planen är att växa med fler orter och successivt koppla till fler leverantörer i Sverige men också att introducera tjänstn på flera andra av Volvo Cars större marknader.
Mera fakta:
För att använda Volvo In-car Delivery behöver man ett giltigt Volvo On Call-abonnemang och en Volvo, från modellår 2012 eller senare, fabriksutrustad med Volvo On Call.