Autobutler och ServiceFinder inleder digitalt samarbete
Med ett gemensamt mål om att befinna sig där bilägarna är, går nu autobutler.se och ServiceFinder.se, ihop i ett samarbete för att skapa en bredare digital tillgång till landets bilverkstäder. Det sker via en anpassad autobutler-sida under motorsektionen på ServiceFinder.se, som gör det möjligt för bilägarna att få tre offerter på ett verkstadsbesök.
De två aktörerna har sammanlagt över 900 000 förmedlade uppdrag och genom att samla motortjänsterna för verkstadsbesök inom samma sektion på ServiceFinder.se, blir det enkelt och tydligare för bilägarna att de kan få bättre priser på verkstadsräkningen genom att använda internet.
”Vi vill gärna vara ett mus-klick från bilägarna, och är därför intresserade av att finnas på alla de platser bilägarna befinner sig. Servicefinder.se är Sveriges största digitala tjänsteförmedlare, och vi tror därför att synergieffekterna kommer att gynna verkstäder och kunderna från ServiceFinder.se”, säger Christian Legêne, VD på autobutler.se.
”För ServiceFinder.se är det viktigt att hela tiden anpassa och erbjuda våra användare relevanta tilläggstjänster som komplement till våra existerande tjänster. Här ser vi direkt att autobutler.se är en perfekt kandidat som ger mervärde för våra användare”, säger Vishal Nanda, en av grundarna av ServiceFinder.se.
Stort intresse för att använda nätet
Samarbetet kommer att sätta fart på den utveckling där kunder flyttar från de fysiska platserna ut på internet. Både autoubutler.se och ServiceFinder.se upplever en tillströmning av svenskar som använder nätet för att få kunskap om sina bilar och boka verkstadsbesök innan de säljer, köper eller reparerar bilen. För att på bästa sätt försäkra bilägarna har autobutler.se infört oberoende stickprovskontroller hos de anslutna verkstäderna och krav på att alla verkstäder bland annat låter bilägare ge dem omdömen efter besöket.