23948sdkhjf

Nytt samarbete för reparation av mindre fordonsskador

Som tillverkare av högkvalitativa billacker har BASF särskilt fokus på miljöeffektiva vattenbaserade lacker, med hög torrsubstanshalt och lågt innehåll av lösningsmedel. BASF kommer att dra nytta av sin erfarenhet för att förse CARHEAL-användare med billacker, via sitt globala distributionsnät och bidra till lanseringen av det nya konceptet "One-hour / same day repair" genom utbildning och kommersiellt stöd.

CARHEALs innovativa verkstadsprogram ger möjlighet till ytterligare reparationsvolymer, ökad lönsamhet på reparationer och ökad produktivitet. Programmet är inriktat på en framväxande marknad med efterförsäljningstjänster för icke-strukturella skador inom OEM-sektorn. Det innefattar ett mångsidigt och enhetligt utbud av utrustning, med bland annat lackboxar för helt utsläppsfri lackering inom- och utomhus, ett patenterat detektionssystem för utsläpp, en unik app för skadeupptäckter och en IT-hub för datainsamling. CARHEAL erbjuder marknaden ett omfattande och unikt säljförslag med faciliteter som för första gången kan hittas i helt andra miljöer än auktoriserade service center och återförsäljare, som till exempel flygplatser, parkeringar, biluthyrningsställen och gallerior.

-Vi är övertygade om att CARHEALs koncept kommer att fånga marknadens efterfrågan på snabba och kostnadseffektiva reparationer av mindre skador. Vi ser fram emot att stödja CARHEAL och deras kunder med både vår kunskap om billacker och vår innehållsrika produkt- och tjänsteportfölj, säger Harald Borgholte, vice vd för Global Strategic Marketing and Product Development på BASFs Coatingsdivision.

Henrik Bro Christensen, vice ordförande och vd för CARHEAL, tillägger:

-Att ha BASF som en stark global partner med ett omfattande distributionsnät över hela världen, ökar vår förmåga att erbjuda våra kunder snabba och effektiva reparationer av hög kvalitet enligt vårt koncept "Same day repairs .
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062