23948sdkhjf

SsangYong är redo att göra comeback i Sverige

SsangYong, den koreanska biltillverkaren som har tillverkat 4-hjulsdrivna fordon sedan 1954 försvann ur försäljningsstatistiken 2008, men är nu redo för en comeback i Sverige, anförd av helt nya Tivoli, en personbil i B-SUV-segmentet.
Just nu putsas de sista vindrutorna och sidospeglarna i SsangYong-utställningen hos de första återförsäljarna för SsangYong i Sverige. Dessa blir de första av många i Sverige som står för nylanseringen av de koreanska bilmodellerna från SsangYong. SsangYong Sverige har för avsikt att erbjuda kunder ett rikstäckande försäljnings- och servicenät och har som målsättning att redan under 2016 tillsätta minst 15 återförsäljare i Sverige.
-Det är inte ofta som ett nytt märke gör comeback på den svenska marknaden. Vi har stora förväntningar på SsangYong och ser fram emot att bjuda alla intresserade kunder på en provtur och ett samtal om bilarna, berättar Jakob Lundin från SsangYong Sverige.
Tivoli är en personbil i B-SUV-segmentet (t.ex. Suzuki Vitara och Mazda CX-3) och kommer med 5 års garanti, max. 100 000 km. Bilen erbjuds med både diesel och bensinmotorer och finns med två- eller fyrhjulsdrift. Finns i tre varianter – S, SE och EX – och priset börjar redan på 149 900 kr. Vid sidan om den nya modellen TIVOLI nylanserar SsangYong också de sedan tidigare kända modellerna Korando, Rexton, Rodius och Actyon Sports, varav samtliga även finns med 4WD.
Bakom introduktionen av SsangYong i Sverige står Nic. Christiansen-koncernen, som även importerar Hyundai i Danmark sedan 1992 och Jaguar och Land Rover i Sverige, Norge och Danmark. Nic.Christiansen-koncernen förväntar sig att sälja mellan 500–1 000 nya SsangYong-modeller under det första året.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063