23948sdkhjf

Volvos concierge-tjänst gör ditt liv enklare

Volvo Cars lovar att du aldrig behöver stanna vid en bensinstation, köra bilen till biltvätten eller ens att lämna in bilen på service igen, tack vare lanseringen av en serie concierge-tjänster som kommer att utgöra en integrerad del av den mobila plattformen Volvo On Call.

Volvo tillkännager utrullningen av en pilotundersökning i San Francisco som riktar sig till Volvo-ägare som kör den nya SUV:en XC90 och sedanmodellen S90. Med ambitionen att göra livet enklare för sina kunder har Volvo genomfört djupgående konsumentundersökningar för att kunna leverera på de behov som ännu inte tillgodosetts hos kunderna. Detta pilotprojekt startar i november och kommer att succesivt växa till 300 Volvoägare.

- Föreställ dig att du parkerar bilen utanför jobbet på morgonen, och när det är dags att köra hem efter arbetsdagen så sätter du dig i en bil som har varit inne på service, som är tvättad och tankad. Det är den typen av tjänster som vi vill kunna erbjuda våra kunder. Våra undersökningar visar att människor lägger flera timmar varje vecka på den här typen av små ärenden – det är tid som vi vill ge tillbaka till Volvo-förarna, så att de kan göra något annat istället, säger Björn Annwall, Senior Vice President, Global Consumer Experience på Volvo Car Group.

Undersökningar som har genomförts av Volvo visar att mer än sjuttio procent av kunderna vill ha snabb tillgång till tankningstjänster, medan femtiosex procent vill att deras bil hämtas upp för planerat underhåll, och fyrtionio procent vill kunna få sin bil framkörd till en annan plats vid behov.

- Vår inställning är enkel – vi strävar efter att göra livet lite enklare genom att använda oss av den senaste uppkopplade tekniken i en lättanvänd app för smartphones. Vi har en öppen och dynamisk inställning till det här, och välkomnar samarbeten med partners i form av nya och innovativa serviceerbjudanden. Det här är bara början, säger Anders Tylman-Mikiewicz, Vice President Consumer Connectivity Services på Volvo Car Group.

Volvo-ägarna som deltar i pilotundersökningen kan använda pilot-appen för att hitta concierge-tjänster som tillhandahålls i närområdet och beställa dessa via sina smartphones. Förfrågningar skickas därefter till en av Volvo auktoriserad tjänsteleverantör, som tankar bilen, eller lämnar in bilen för service eller någon annan tilläggstjänst som bilägaren har begärt.

Appen genererar en digital engångskod som är platsspecifik och kopplad till den aktuella tidpunkten och skickar denna till en godkänd tjänsteleverantör. När tjänsterna har utförts låses bilen och den digitala koden kan inte längre användas. Bilen kan även köras tillbaka till den plats där kunden lämnade den eller levereras till en helt annan plats om kunden så önskar.

Volvo Cars nätverk av digitala innovationslaboratorier i Kalifornien, Shanghai och Göteborg fokuserar på att förstå behoven hos företagets växande kundbas i ett försök att ytterligare utöka antalet tjänster som erbjuds. Tack vare Volvo On Call-plattformens skalbarhet kan nya tjänster enkelt läggas till för att så småningom kunna erbjuda en hel rad tidsbesparande tjänster för din bil.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109