Premiär för en ny generation Isuzu pickup
Isuzu ökade sin försäljning i fjol med drygt 30 procent i Sverige. Nu fortsätter satsningen mot årsmålet att sälja minst 1.000 pickuper i Sverige och fördubbla märkets marknadsandel.
– Med tio nya modeller i programmet, kraftfulla marknadssatsningar, ett brett tillbehörssortiment och 50-talet laddade återförsäljare, är vi redo att revolutionera pickup-Sverige, säger Gustav Freij, varumärkesdirektör på Isuzu Sverige.
Modellprogrammet innefattar allt från basutrustad enkelhytt till de isländska glaciärernas betvingare – Isuzu AT35. Naturligtvis kommer riktig 4-hjulsdrivning, hög lastkapacitet och dragvikt på 3.500 kg att vara standard även i fortsättningen.
– Vi vänder oss till alla som behöver en pickup. Vi kompromissar inte. Hos oss är förmåga aldrig tillval. Våra ”livsstilsmodeller” är lika kompetenta som våra ”arbetsmodeller”, säger Gustav Freij.