23948sdkhjf

FKG:s kvinnliga nätverk växer och får fler medlemmar

På den Internationella kvinnodagen firade FKG:s kvinnliga nätverk inom leverantörsindustrin två år. Detta skedde i ett arrangemang där kommunikationsbyrån Newsroom sammanfört två av sina uppdragsgivare inom industrin – branschorganisationen för den svenska leverantörsindustrin FKG och det tyska robotföretaget Kuka. Ett 30-tal kvinnor med fordonsindustrin som gemensam nämnare kom till en spännande kväll i den högteknologiska robotvärlden hos Kuka i Göteborg.

Värdtrio var Gabriella Banehag, FKG, Carola Andersson, Kuka, och Mona Höynä-Carlsson, Newsroom.

– Vi är ruskigt nöjda och riktar ett speciellt tack till Kuka. Det roliga är att vårt kvinnliga nätverk växer hela tiden med nya medlemmar. Det visar att det finns behov att mötas för kvinnor inom fordons- och leverantörsindustrin, säger FKG:s Gabriella Banehag som är spindeln i nät(verk)et.

I stort är fordonsindustrin starkt mansdominerad, men inom flera områden och främst bland ingenjörer och teknikkonsulter blir kvinnorna allt fler.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063