23948sdkhjf

Circle K ny huvudpartner och drivmedelsleverantör till STCC

Inför den stundande STCC-säsongen går Circle K in som drivmedelsleverantör och blir därmed också en av mästerskapets huvudpartners.

– Circle K är ett välkänt och starkt varumärke och vi ser fram emot ett mycket aktivt samarbete, säger Jonas Lundin, vd STCC AB.

Circle K kommer att leverera drivmedel till STCC och alla dess supportklasser. Samtliga bilar i mästerskapet kommer att tankas med milesPLUS.

– Vi ser fram emot vårt samarbete med STCC. Vårt premiumdrivmedel milesPLUS är mycket uppskattat bland våra kunder och vi är glada och stolta att även STCC nu väljer oss som drivmedelsleverantör till sin banracing. Det visar verkligen att milesPLUS med sina egenskaper, att förbättra motorns prestanda och ge mer kraft och acceleration, platsar i den högsta ligan, säger Helena Fornstedt, Senior Director Fuel, Circle K Sverige.

STCC ser mycket positivt på samarbetet med nya drivmedelsleverantören Circle K och de möjligheter samarbetet skapar.

– Kopplingen mellan STCC och Circle K:s premiumdrivmedel är både tydlig och naturlig. Tävlingsbilar och bensin med hög prestanda hör verkligen ihop. Vi kommer att synliggöra samarbetet med Circle K under den intensiva tävlingssäsong vi snart går in i. Det kommer att bli ett händelserikt och givande samarbete där både vi och Circle K ges många möjligheter till aktivering, säger Lundin.

Circle K med stationer över hela landet blir en viktig kanal för att locka nya besökare till STCC:s event samtidigt som drivmedlet lyfts och synliggörs mot en mycket intresserad målgrupp.

– STCC är en perfekt samarbetspartner för oss med våra premiumdrivmedel. Circle K är ett nytt varumärke på den svenska marknaden och det här är ett mycket bra sätt för oss att lyfta våra drivmedel tillsammans med en välkänd och renommerad aktör, avslutar Fornstedt.

Till säsongen 2017, som inleds på Ring Knutstorp i Skåne den 6 maj, har STCC infört ett nytt tekniskt reglemente, TCR. Detta har inte bara lockat nya team och förare till mästerskapet. Intresset för STCC har också ökat bland bilimportörerna, som gärna vill se tävlingsversionerna av sina produktionsbilar tävla i svensk racings huvudklass.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063