Würth Svenska AB startar egen försäljningsskola
Bolaget släppte nyligen en imagefilm ”Morgondagens medarbetare” som komplement till ordinarie rekryteringsarbete. - Syftet med filmen är att attrahera många och bra kandidater, så vi kan klara av en kraftig expansion, säger vd Torbjörn Seger.
Nu startar också bolaget en egen försäljningsskola. - Det är ett naturligt steg i vår planerade expansion. Det är en sak att få in duktigt folk, men det är ännu viktigare att de får den utbildningen de behöver för att bli framgångsrika, säger Torbjörn Seger.
- Försäljningsskolan har terminsstart i augusti 2017. Programmet är på 1 år och vi blandar teori med praktik. Dessutom så får de lära sig hur våra olika säljkanaler fungerar. Eleverna kommer vara geografiskt utspridda i Stockholm/Mälardalen och Göteborgsområdet. Antalet elever är inte fastställt ännu, men vi vill ha in yngre kandidater, fortsätter Torbjörn.
- Blir eleverna garanterade jobb?
- Vår målsättning är att slussa in alla elever i Würth, antingen i butik eller inom fältsälj, men vi kan inte garantera något, förutom en god utbildning och lön under utbildningstiden. Det är som alltid upp till eleven att visa vad den går för, avslutar vd Torbjörn Seger.