Mercedes-Benz och DEKRA i samarbete verkstadskvalitet
- DEKRA ger oss en opartisk och professionell coachning och uppföljning av vår servicemarknad. Med tanke på hur viktig servicemarknaden är för att bibehålla och vårda våra kundrelationer så är DEKRAs kvalitetskontroller ett viktigt instrument för att utveckla vår verksamhet, säger Per Håkansson, Servicemarknadschef Mercedes-Benz Malmö.
-Vi är mycket nöjda med vårt uppdrag för Mercedes-Benz. Världens första biltillverkare har gett oss förtroendet att hjälpa dem i sin kvalitetssatsning, säger Frank Schubert, vd DEKRA QM AB. DEKRA erbjuder ett antal produkter som stärker kundrelationer och teknisk kvalitet. DVK erbjuds till såväl centrala verkstadskedjor som lokala bilverkstäder. DVK innebär kvalitetskontroll av utfört verkstadsarbete, både inom den administrativa som den tekniska delen.
Från vänster Frank Schubert, vd DEKRA Quality Management AB och Per Håkansson, Servicemarknadschef Mercedes-Benz Malmö