23948sdkhjf

Volvo Car Sverige lanserar digital bilförsäljning

 

 

Volvo Car Sverige startar sin digitala försäljning av bilar med konceptet Care By Volvo. Kunden bygger bilen enkelt hemma on-line och väljer vilken Volvohandlare som ska leverera den. Care By Volvo erbjuder ett bekvämt sätt att äga bil – lika enkelt som det är att beställa den.

- Med Care By Volvo vill vi göra livet enklare för våra kunder - vi vill möta dem där de är, oavsett om det är i en digital eller fysisk miljö, säger Kristian Elvefors, vd för Volvo Car Sverige.

I höstas lanserades första steget av Care By Volvo, då blev det möjligt att beställa bil på Volvo Studio i Stockholm och få den levererad på önskad ort och hos önskad Volvohandlare. Nu har konceptet utvecklats med nästa steg. Det är en helt digital försäljning där man som kund beställer sin bil hemma on-line vid den egna datorn, mobilen eller läsplattan.

Med Care By Volvo ligger Volvo Car Sverige i framkant på den svenska bilmarknaden med att erbjuda möjligheten till ett digitalt köp och med att använda digital signering av ett köp.

Konceptet Care By Volvo är en fullservicetjänst som innefattar ett bekvämt och nytt sätt att äga bil på. I konceptet ingår valfri bilmodell och specifikation, finansiering, försäkring, serviceavtal, förlängd nybilsgaranti samt tillgång till bilpoolen Sunfleet och rabatt på hyrbilar från Hertz.

- Det finns tillfällen då man kan behöva en bil till, det vill vi täcka upp med koppling till vår bilpool och med möjligheten att hyra bil. Det ligger inom ramen för den bekvämlighet vi vill erbjuda , säger Kristian Elvefors.

Den kund som gör en digital beställning via Care By Volvo ”bygger” sin bil på verktyget Bygg Din Volvo på volvocars.se Med en köpknapp bekräftar man sin beställning och blir efter det personligen kontaktad av Volvo för att gå igenom ordern. I samband med det görs signeringen och kunden väljer också hos vilken Volvohandlare i Sverige man hämtar sin bil. Samma val görs också när det är dags för service på bilen.

- Vi arbetar konsekvent med att stärka våra kunders upplevelse av Volvo som varumärke, det är därför naturligt för oss att även kunna erbjuda digitala köp av våra produkter. Vi vet att många kunder efterfrågar den här typen av tjänster, säger Kristian Elvefors.

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.844