Nicholas Parts till Suzuki Sverige
Suzuki Nimag Sverige har utsett Nicholas Parts till en nyinrättad position som General Manager Suzuki. Positionen innebär totalansvar för försäljningen av Suzukis personbilar, reservdelar och tillbehör i Sverige. Den här förstärkningen av organisationen innebär att verkställande direktören, Mattias Larsson, får möjlighet att lägga full kraft på affärsutveckling inom moderbolaget Nimag Sverige AB. Nicholas Parts, 49, har en gedigen bakgrund i bilbranschen där han bl a har arbetat som marknadschef för Peugeot, drivit eget företag inom verksamhets- och organisationsutveckling, varit marknadschef och sedermera verkställande direktör för Opel Sverige och senast som verkställande direktör för utbildningsföretaget Training Partner. Nicholas Parts tillträder befattningen den 1 april 2018.
- Vi är glada över att få Nicholas, som sedan tidigare är en välkänd profil såväl inom vår egen som vår återförsäljarorganisation, till vårt företag. Hans gedigna kunskap och mångåriga erfarenhet av vår bransch kommer, tillsammans med hans starka ledaregenskaper, innebära en väsentlig förstärkning av vårt team, säger Mattias Larsson, vd Nimag Sverige AB.
- Jag ser med spänning fram mot att hugga tag i uppgiften att lyfta Suzuki-affären till den nivå den förtjänar. De här japanska kvalitetsprodukterna, med bland annat 4-hjulsdrift på alla modeller och en global årsvolym på närmare 3 miljoner bilar, skall upp på shoppinglistan i väsentligt fler svenska hushåll än idag, säger Nicholas Parts.