23948sdkhjf

Ökad Integration mellan CAB Plan och PPG ProcessManager

Hundratals skadeverkstäder använder CAB Plan eller PPG ProcessManager som process- och planeringssystem. Detta ger bättre kontroll över den verkliga beläggningen i verkstaden och öka sin produktivitet, vilket innebär fler jobb och ökad omsättning. Nu gör dem två bolagen gemensam sak och öppnar upp sina system för varandra genom att utveckla integrationer mellan CAB Plan och PPG ProcessManager.

-Våra kunder har behov av att enkelt kunna boka delar av skadereparationen från CAB Plan in i andra planeringssystem. Med den nya möjligheten, via integration, minskar administrationstiden och risken för missförstånd för våra kunder som använder CAB Plan och Process Manager. Effektiv bokning och planering är verkligen något som behövs, säger Kent Isacsson, Product Manager, CAB Plan, CAB Group AB.

Den nya integrationen innebär att onödig kommunikation mellan olika aktörer elimineras då bokningen sker direkt från CAB Plan. Som skadeverkstad får du full överblick över sina externa lackerare, oavsett vilket planeringssystem dom använder. På så sätt har man alltid kontroll på hela skadeprocessen. Det finns också möjlighet att låta slutkunden få en statuslänk för att enkelt följa reparationen i t.ex. sin mobiltelefon, och därigenom minska trycket på din kundservice.

-Vi är självklart väldigt glada att den nya integrationen med CAB Plan nu finns tillgänglig för våra gemensamma kunder. Vi vet att den är väldigt efterfrågad då den frigör mycket tid som istället kan läggas på att göra fler affärer., säger Farah Mourali, Sales Manager, PPG, Sweden.

Integrationen är baserad på ett nytt API från CAB, vilket garanterar snabb och effektiv kommunikation. Integrationen kommer att finnas tillgänglig för nya och befintliga kunder samt andra planeringssystem.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078