Monstertruck och spådam på Autogloben
Den framåtstormande verkstadsportalen väljer i år att dominera Autogloben, med en 20 meter lång lastbil och den officiellt största montern, där man bjuder in branschen till ett besök in i framtiden, med hjälp av spådamen Danah. Verkstadsportalen autobutler.se har de sista sex åren haft en konstant stigning av antalet bilägare som genom nätet försöker hitta sin nästa bilverkstad. Därför är man nu på jakt efter fler verkstäder som fokuserar på den digitala framtiden.
-Vi har sett enorm framgång på kundsidan. Bara de senaste tre månaderna har över 10.000 bilägare skapat jobb genom autobutler.se, och vi förväntar oss i 2018 över 50.000 jobb. Många av dem blir återkommande kunder hos de tillhörande verkstäderna, berättar säljchefen Jesper Rosén Larsen.
Han sträcker ut handen till de som tvivlar i branschen och erbjuder alla verkstäder som inte tidigare varit med på autobutler.se nästan 20.000 kronor i mässrabatt, ifall de anmäler sig på mässan.
Det finns inga verkstadsägare som älskar att prata med kunder på kvällar eller helger. Men hos autobutler.se loggar bilägare vanligtvis in under just dessa timmar. Därför har verkstadsportalen dygnsövervakning av inkommande uppdrag, vilket gör att bilägare snabbt får svar. Verkstäderna kan nu få detaljerade prisförslag baserat på egna timpriser, som automatiskt kan skickas vidare till bilägare. Bilägare får snabbare feedback utanför normala arbetstider, samtidigt som de enskilda verkstäderna i princip kan låta datorerna och mekanikerna på autobutler.se ta den inledande dialogen.
-Vi är glada för att vår marknadsplats ger jobb till verkstäder under timmar och tider då det ofta saknas jobb i kalendern. Då initiativet med förhandsberäknade offerter har skapat så mycket efterfrågan, finns det nu plats för många fler verkstäder hos oss, och därför räcker vi nu ut handen till branschens bästa verkstäder, förklarar Jesper som pekar på att de just nu finns över 400 lediga jobb på autobutler.se som behöver en mekaniker.
-Nya verkstäder kommer att kunna få nya kunder från dag ett, vilket gör det naturligt för oss att lansera ett kampanjoffensiv just nu, då vi har möjligheten för att möta de bästa verkstäderna på mässan i Globen.
Autobutler.se kör en enorm lastbil in på en Autoglobens största monter, där man med en hel serie datorer visar hur digitala verktyg kan gynna industrins aktörer. Om det finns skeptiska verkstadsägare, erbjuder man dem ett möte med spådamen Danah, som sitter redo i templet i Autobutler-trucken. Hon är känd från TV och radio och erbjuder dig en glimt in i framtiden. Hos autobutler.se pekar man på att hon kan visa sig bli det hemliga vapnet i kampanjen för digitalisering.
-Det finns nu många spelare som försöker hjälpa industrin med digitalisering. Samtidigt finns det en del aktörer som inte riktigt tror på den digitala framtiden. I stället för att tala om algoritmer och datorer har vi valt att ta in en riktig spådam i kött och blod som kan se in i framtiden för att hjälpa med att ge insikt in i möjligheterna, säger Jesper med ett leende.
Fakta
- Du kan möta spådamen Danah i Autobutler truck där hon sitter redo för att ge dig en personlig spådom om din framtid.
- För att hjälpa den växande gruppen bilägare på autobutler.se, har de öppnat upp möjligheten för fler verkstäder.
- Alla nya verkstäder som anmäler sig på autobutler.sepå mässan, erbjuds en rabatt på nästan 20.000 kronor.
- Autobutler.se besöks varje månad av över 65.000 bilägare.
- Det är speciellt öppna omdömen som bilägare tittar på innan de väljer verkstad.
- 95% av bilägare på autobutler.sesäger att förtroende och kvalitet av en service eller reparation är viktigast när de ska välja bilverkstad.