23948sdkhjf

Nya XC40 säljs online hos modebutiken APLACE

Volvo Cars har nyligen lanserat sin kompakta premium-SUV XC40. Den har väckt internationell uppmärksamhet inte bara för sin design och smarta funktioner anpassade för en delvis ny målgrupp, utan även för att den säljs online med fullservicetjänsten Care by Volvo.

I ett samarbete med modebutiken APLACE kommer det nu bli möjligt att online beställa ett abonnemang på en ny XC40. Bredvid butikens ordinarie sortiment av kläder och accessoarer av framför allt skandinaviska designers, finns nu även en Volvo XC40.

– Vi började lansera Care by Volvo redan för ett år sedan och ser att många är intresserade av att både kunna abonnera på en bil till fast månadskostnad och att kunna beställa den på nätet. Det är en ny situation för bilbranschen och vi är glada över att tillsammans med APLACE nå kunder online på en plats de är vana att befinna sig på. De är en spännande samarbetspartner som precis som Volvo fokuserar på skandinavisk design, säger Kristian Elvefors, vd på Volvo Car Sverige.

Grunden till APLACE lades för över tio år sedan med modetidningen ODD at Large och modeplattformen +46 under Stockholms modevecka. Sedan 2007 har APLACE lyft fram kreativa designers från hela Skandinavien i sitt sortiment i nätbutiken Aplace.com och i de fyra butikerna i Stockholm och Malmö. Dessutom kommer tidningen APLACE Magazine ut två gånger per år.

– Vi har alltid varit mycket nära vår målgrupp. Vi lever i och med modevärlden och får en känsla för vad som fungerar och vad som inte gör det. Volvo med nya XC40 passar perfekt hos oss. En bil med spännande skandinavisk design, säger Kalle Tollmar, en av de två grundarna och ägarna till APLACE.

– Vi har sedan starten alltid hyllat och lyft fram kreativ skandinavisk design. Allt vi visar upp i våra butiker bygger på en stark tilltro till produkten och skaparna bakom. Vårt fokus ligger fortfarande på mode, men skandinavisk design är så mycket bredare och starkare. Därför är vi nu stolta att presentera Volvo XC40 i våra butiker. En bil med spännande, kreativ skandinavisk design och modern funktionalitet, säger Kalle Tollmar, en av de två grundarna av APLACE.

Care by Volvo gör bilägandet lika transparent, enkelt och problemfritt som att ha ett mobiltelefonabonnemang: en nationell, färdigförhandlad månadsavgift, kombinerat med att få en ny bil med 24 månaders intervall. Efter att ha lagt sin beställning online kommer Care by Volvo-kunderna att kunna köra iväg i en ny Volvo utan att behöva bekymra sig om de traditionella extrakostnaderna såsom handpenning, försäkring, serviceavgifter och skillnader som beror på region eller kundens ålder.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065