23948sdkhjf

Autogloben befäster sin roll som ledande eftermarknadsmässa i Stockholm- och Mälardalen

 En mässa för affärer och branschmöten. Så kan man sammanfatta den andra Autogloben i Svenska Mässans regi.

– Vi är mycket nöjda med de kommentarer som vi fått från både utställare och besökare. Utställarna har fått sälja och skapat nya affärsrelationer, besökarna har haft möjlighet både att göra inköp och att skaffa sig ytterligare kunskap tack vare alla seminarier, säger Carmen Brüning, affärsansvarig för Autogloben. Med 2100 unika besökare befäster Autogloben sin roll som den ledande mässan och samlingsplatsen för motorbranschens hela efter- och servicemarknad i Stockholm-Mälardalen.

– Framför allt är det glädjande att så många av besökarna är beslutsfattare, har mandat att göra affärer. Besökarnas kvalitet är viktigare än kvantitet, påpekar Carmen Brüning och fortsätter:

– Det är också glädjande att kunskapsinslaget i form av öppna föredrag och seminarier i MRF:s regi mottagits positivt bland besökarna. Trots att vi ökat antalet sittplatser så har det stundtals funnits dem som tvingats stå. Carmen Brüning berättar att Svenska Mässan planerar att arrangera Autogloben även nästa år, 30-31 januari 2019. Martin Tångelin, på utställaren Robert Bosch, summerar deltagandet i positiva ordalag.

– För vår del har det varit över förväntan, det har varit bra med folk från öppningsdags och det har varit affärsmässigt riktigt bra. Många av besökarna har varit intresserade av våra produkter, bra prospects och det har blivit en hel del affärer, säger han. Patrik Wåhlin, fordonslärare på Väggaskolan i Karlshamn, värdesätter mässans seminariedel.

– Vi har åkt hit för föreläsningarna, och det har varit riktigt jättebra seminarier. Andra dagen har vi ägnat åt att gå på mässan, berättar han.

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063