Besökare till Wayke ökar med 10 procent i veckan
Svensk Bilhandels gemensamma satsning på den digitala bilhandelsplattformen Wayke har medvind. Antalet besökare ökar med 10 procent i veckan. Dessutom har flera större märkesåterförsäljare; Bilia, Upplands Motor och Svenstigs, förklarat att de fortsättningsvis kommer att använda Wayke som den primära externa marknadsplatsen för sina salubilar.
– Med Wayke har handlarna helt nya möjligheter att jobba med sina annonser och sitt egna innehåll. De kan själva välja vilka samarbetspartners för, exempelvis, finans eller försäkring som ska synas tillsammans med deras bilar. Bra beskrivande texter, bra och fler säljande bilder ger bättre resultat, säger Mika Paananen, kundservicechef på Wayke.
Han berättar att alla trafiksiffror pekar i rätt riktning, vi tar stora kliv vecka till vecka i både unika besökare, sessions och visningar.
– Vi har bara varit live i drygt 4 månader och redan nu har över 1,5 miljoner unika besökare hittat till Wayke. Det är fantastiskt!
Antal fordon på Wayke har ökat kraftigt sedan starten. De är nu över 43 000 bilar.
– Bland bilarna på Wayke finns 12 400 unika bilar som enbart finns på Wayke, alltså från handlare som valt Wayke som den primära externa marknadsplatsen för sina bilar till salu, berättar Mika.
Drygt 900 anläggningar, varav 160 exklusivt, är anslutna till Wayke i dagsläget.
Wayke har intensifierat reklam och PR-insatserna efter nyåret. Bland annat har satsningen på den av branschen drivna marknadsplatsen uppmärksammats i affärs- och fackpress, vidare har den som tittat på Kanal 5 OS-sändningar knappast undgått reklamfilmerna för Wayke.