23948sdkhjf

Saab-ägare får en ny mobilapp

Orio AB (fd Saab Automobile Parts AB) lanserar nu MySaabCar i Sverige.

En app som låter alla Saab-ägare enkelt samla allt om sin bil direkt i mobiltelefonen, och gör det lättare att få rådgivning och boka verkstadstid.

Med MySaabCar kan nu svenska Saab-ägare slippa oroa sig i onödan genom möjligheten att ta pulsen på bilen direkt i mobiltelefonen. Vid bilkrångel kan användare enkelt boka videosamtal med Saab-rådgivare via appen. Rådgivarna hjälper Saab-ägare ta hand om fel direkt när de dyker upp och ger tips och råd om lösningar för problemet. Vid behov så kan ägaren på ett enkelt sätt boka ett verkstadsbesök hos en auktoriserad Saab-verkstad direkt i appen.

– Vi har haft en testgrupp på ungefär 400 personer som har testat appen skarpt. Vi har lyssnat på deras synpunkter och har tack vare det kommit fram till en riktigt bra app med användarvänliga funktioner. Det blir spännande att se responsen hos alla andra Saab-ägare nu när appen släpps, säger Peter Andersson, projektledare för MySaabCar.

Utöver rådgivning och att underlätta bokning av verkstadsbesök kan användare samla nödvändig information om bilen i appen. Genom en loggfunktion kan användare få överblick över viktiga händelser, samt få påminnelser om när det är dags för exempelvis service eller besiktning. Om det finns fler bilar i hushållet så kan man även lägga till dem. Allt för att underlätta för Saab-ägare att ta hand om sina bilar.

– Vårt mål är att genom ökad service och tillgänglighet behålla Saab-bilarna på våra vägar så länge som möjligt. Med MySaabCar vill vi hjälpa till att ta hand om dessa värdefulla bilar. Därför är det viktigt att kunna erbjuda en tjänst som verkligen underlättar Saab-ägandet, säger Jonas Tegström, VD Orio AB.

MySaabCar finns nu för gratis nedladdning både till iOS och till Android.

 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063