"Vi får mycket uppskattning från våra kunder"
Det gäller att anpassa verksamheten till rådande omständigheter och genom att vara försiktig med alla utgifter har jag lyckats bygga en liten verkstad som går runt och är mycket uppskattad av kunderna.
Hyran är väldigt låg, reservdelar importerar jag själv, verktygen kommer från Biltema, Jula och dylikt. Vi säljer däck, har ett däckhotell – många många bäckar små.
Allt detta gör att jag i slutändan kan ta en något lägre timpeng, annars skulle jag inte överleva i denna socialt utsatta stadsdel.
Visst är lönerna till mina anställda något lägre, men Skatteverket har varit här och kontrollerat senast för ett par månader sedan och miljöinspektörerna i Göteborg är väldigt aktiva , det kan jag lova.
Läs Bo Ericssons kommentar HÄR
Läs reportaget om Fälgkungen HÄR
Man kan också vända på resonemanget:
De som lämnar in sin bil till min verkstad är resurssvaga. Om det inte fanns en verkstad med vår prisnivå skulle de inte ha råd att ha bil, vilket många gånger är ett måste för att ha ett jobb. Utan en verkstad som vår så skulle de kanske annars låta bli att laga till exempel sina bromsar eller spindelleder. Vill vi möta sådana bilar i trafiken?
Vi får mycket uppskattning från våra kunder, och det är det som jag värdera mest. Vi är en droppe i havet jämfört med de stora aktörerna på marknaden.
Vasile Sirbu, ägare till oberoende allbilverkstaden Fälgkungen i Angered i nordöstra Göteborg
Fotnot: Vi har hittat ca 30 recensioner av Fälgkungen på internet (bl.a Facebook). De flesta var positiva. Fem var negativa och i alla fall utom ett rörde kritiken tvätt och rekond. Det sista fallet var en bilägare som sade sig ha fått fel hjulbultar vid köp av en omgång fälgar.
Läs Bo Ericssons kommentar HÄR
Läs reportaget om Fälgkungen HÄR