Årets servicerådgivare är Peter Lidin på Berners
Att serva kunder med ett ständigt leende på läpparna och sprida glädje till medarbetare och kunder är fina egenskaper för en servicerådgivare. Att som Peter Lidin göra lite mer är ännu bättre, ”Välkommen till Berners” eller att skaka hand med kunden lyfter hela företaget och Peter som servicerådgivare. En försäljare säljer första bilen, verkstan med servicerådgivare säljer bil två och tre.
Juryns motivering:
När en servicerådgivare gör mer än vad företaget eller kunderna kan förvänta sig är man ovärderlig som medarbetare. Att överträffa både kunden och företagets förväntningar gång på gång är ett konststycke i sig. En mer värdig vinnare i kategorin Årets Servicerådgivare kunde vi inte hitta.
Övriga finalister: Malin Peterson, Bengt Holmström Bil och Ivan Sofijanovic, J Bil.
Jury: Jenny Scherdin J Bil, Johan Hilmersson Bilia, Bo Ericsson SFVF.