23948sdkhjf

”Man måste vara snabb på bollen”

Man måste vara snabb och ständigt beredd på att ändra och förnya. Det säger ABS Wheels ägare och vd, som nyligen pratade e-handel med gymnasieelever.

Andie Lahdo, du besökte nyligen Arlanda-gymnasiet för att bland annat prata e-handel och digitalisering.
– Jag blev uppringd av Arlanda gymnasiets studiehandledare Carin Seger som hade uppmärksammat att Jag åkte runt bland skolor i kommunen och föreläste om trafiksäkerhet, och jag tackade ja.

Förstår dagens gymnasieelever vikten av digitaliseringen och e-handel?
– Jodå, de förstår en hel del. Jag gjorde en powerpoint med flera bra bilder och tydliga exempel.

Tycker du bilbranschen är bra på att nyttja e-handel?
– Bilhandeln ligger lite efter där, men vi i Sverige befinner oss i en mycket spännande tid där flera av de stora aktörerna nu smått börjar sin resa mot digitalisering och e-handel.

Vilka är de viktigaste tips och råd du skulle vilja ge till en företagare i bilbranschen som vill börja med e-handel?
– Det viktigaste är att starta. Många aktörer planerar och planerar och kommer inte igång för att de blir överväldigade och inte har något enkelt system eller program som underlättar transformeringen. E-handel är ett system som är under ständig förändring. Man kan inte bara bygga en sajt och tro att det är klart. En e-handelssida uppdateras flera gånger i veckan.

Vilka är de viktigaste faktorerna bakom att ABS Wheels lyckats så bra med e-handel?
– Vår digitala närvaro är mycket stark, och vi har ett mycket bra marknadsföringsteam. Vi mäter resultaten ständigt och är ”snabba på bollen” när det gäller nytänkande.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078