”Man måste vara snabb på bollen”
Andie Lahdo, du besökte nyligen Arlanda-gymnasiet för att bland annat prata e-handel och digitalisering.
– Jag blev uppringd av Arlanda gymnasiets studiehandledare Carin Seger som hade uppmärksammat att Jag åkte runt bland skolor i kommunen och föreläste om trafiksäkerhet, och jag tackade ja.
Förstår dagens gymnasieelever vikten av digitaliseringen och e-handel?
– Jodå, de förstår en hel del. Jag gjorde en powerpoint med flera bra bilder och tydliga exempel.
Tycker du bilbranschen är bra på att nyttja e-handel?
– Bilhandeln ligger lite efter där, men vi i Sverige befinner oss i en mycket spännande tid där flera av de stora aktörerna nu smått börjar sin resa mot digitalisering och e-handel.
Vilka är de viktigaste tips och råd du skulle vilja ge till en företagare i bilbranschen som vill börja med e-handel?
– Det viktigaste är att starta. Många aktörer planerar och planerar och kommer inte igång för att de blir överväldigade och inte har något enkelt system eller program som underlättar transformeringen. E-handel är ett system som är under ständig förändring. Man kan inte bara bygga en sajt och tro att det är klart. En e-handelssida uppdateras flera gånger i veckan.
Vilka är de viktigaste faktorerna bakom att ABS Wheels lyckats så bra med e-handel?
– Vår digitala närvaro är mycket stark, och vi har ett mycket bra marknadsföringsteam. Vi mäter resultaten ständigt och är ”snabba på bollen” när det gäller nytänkande.