Mazda och Mercedes toppar årets GA-enkäter
– Vi har arbetat målmedvetet med att kommunicera och tydliggöra för våra återförsäljare, vilket har minskat ledtider. Vi står för vad vi säger, och lovar aldrig för mycket. Vi gör det vi alltid har gjort och är glada att det räcker så långt, säger Klaus Oest, märkeschef på Mazda Sverige.
Precis som förra året toppar Mercedes-Benz lastbilar enkäten på den tunga sidan.
– Vi försöker lösa alla utmaningar på ett konstruktivt sätt med samtal på ögonhöjd med våra återförsäljare för att få återkoppling, säger en stolt är Jens Tittel, chef på Mercedes-Benz Lastbilar i Sverige.
- Genom åren har GA-enkäten blivit ett viktigt förbättringsverktyg när det gäller samarbetet mellan återförsäljarna och generalagenterna och intresset när vi presenterar enkätsvaren är mycket stort, säger Tommy Letzén, vd på MRF. Goda relationer mellan leverantören och återförsäljaren återspeglas dessutom ofta gentemot slutkund avslutar Tommy Letzén.
Mazda i topp i årets GA-enkät