Bilwebs annonser ska synas i Bonniers nätverk
Med start årsskiftet ska ett urval av de bilar som annonseras ut på handelsplatsen bilweb.se att visas upp för relevanta målgrupper inom Bonnier News. Det kommer att finnas så kallade widgets med alla bilar till salu, men också tematiska widgets där vissa typer av bilar till salu visas. Målet är att mer effektivt matcha bilköpare i hela Sverige mot bilar som är till salu.
– Vi vet att bilköpare gör mycket mer av researchen på nätet idag än vad de gjorde tidigare. När de väl kommer in till bilhallen har de redan sett ut en bil, prisjämfört och läst på om de vanligaste felen. Faller samarbetet ut som det är tänkt kan vi bidra till att minska antalet dagar som en begagnad bil står i bilhallen innan den är såld, säger Mathias Björkman, vd på Bilweb, i ett pressmeddelande.
Ansvarig för projektet på Bonnier News är Daniel Hjertstedt, affärschef på Bonnier News MID-team, Marketing, Insights and Decisions:
– Vi söker just den här sortens digitala partnerskap med duktiga entreprenörer som Mathias Björkman och teamet på Bilweb. Med deras kontaktnät och teknik och vår räckvidd och tyngd på marknaden kan vi göra mycket för att underlätta för Sveriges bilköpare.