Verkstadsportal lanserar hämta-lämna-service
För att förenkla för både bilägare och verkstäder som påverkas av coronaviruset har verkstadsportalen Lasingoo nu lanserat möjligheten att lägga till en hämta- och lämna-tjänst på bokningen. Tjänsten innebär att verkstaden hämtar bilen hos bilägaren, utför det arbete som behövs och lämnar sedan tillbaka bilen.
– Det är i kristider som dessa som man tvingas tänka nytt. Om kunderna inte kan komma till verkstaden så får verkstaden komma till dem, vilket de nu får möjlighet till genom ett enkelt och smidigt tillägg i vårt befintliga bokningssystem, säger Gustaf Hesselman, vd på Lasingoo, i ett pressmeddelande.
Hämta-lämna-tjänsten, som ursprungligen kommer från Lasingoos samarbetspartner Meca, görs nu tillgänglig för alla 2 000 Lasingoo-anslutna verkstäder runt om i landet. Verkstäderna bestämmer själva vilket pris de vill sätta och kommer gemensamt med kunden överens om upphämtningsplats.
– När situationen ser ut som den gör idag gäller det för oss verkstäder att vara anpassningsbara och hitta lösningar på nya problem. Som vanligt är det bilägarna som står i centrum, men om vi samtidigt kan underlätta för andra verkstäder i den här svåra stunden ska vi självklart göra det också, säger Johan Christersson, kedjechef på Meca.