23948sdkhjf

Stark serviceaffär för Bilia

Bilia presenterar i sin kvartalsrapport ett starkt resultat för tredje kvartalet, med en nettoomsättning på 7 559 miljoner kronor, en ökning med 11 procent.

De visar också ett väsentligt högre operativt rörelseresultat för det tredje kvartalet i år jämfört med i fjol, där både serviceaffären och bilförsäljningen varit stora bidragande faktorer. Det operativa rörelseresultatet förbättrades med en marginal på 5,3 procent. 

Resultatet för försäljningen av begagnade bilar slog rekord och serviceaffären ökade också markant. Det syntes mest i Norge, vilket i rapporten delvis förklaras med uppstarter av servicetjänster för Polestar-bilar. 

Rapporten belyser även att man fortfarande haft kostnadsbesparingar på grund av covid-19, vilket Motormagasinet berättade om vid den senaste kvartalsrapporten. Däremot har det nu kunnat ske på en mer normaliserad nivå. Man har kunnat ha samtliga 136 anläggningar i Sverige öppna och vd och koncernchef Per Avander kommenterar: 

“Vårt fokus har varit att bedriva verksamhet som normalt med specialåtgärder för hög säkerhet för våra kunder och medarbetare.” 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078