23948sdkhjf

Volvos online-erbjudande lockar nya kunder

Volvo Cars satsning på försäljning online har fått en rekordstart i Sverige och dragit till sig nya kunder till varumärket, skriver Volvo i ett pressmeddelande.

En månad efter att företaget lanserade sitt nya och mer flexibla Care by Volvo-abonnemang, görs nu nästan var femte transaktion med privatkunder i Sverige online. Av de kunder som genomförde sin transaktion online var 75 procent dessutom nya för varumärket.

Volvo Cars startade i mars i år sin försäljning online i Sverige med ett nytt flexibelt Care by Volvo-abonnemang utan bindningstid, som ger kunderna möjlighet att pröva en ny Volvo i 30 dagar. Det går också att byta bil eller avsluta abonnemanget efter tre månader.

Volvokunder i Sverige kan nu, på en av de första marknaderna i världen, genomföra hela transaktionen direkt online eller få hjälp genom att besöka en Volvohandlare. Under mars månad genomfördes 30 procent av online-transaktionerna hos en Volvohandlare.

Genom att lägga till ytterligare en försäljningskanal har vi lockat fler kunder till vårt varumärke. Vi gör denna online-satsning tillsammans med våra handlare och det är tydligt att det är en tillväxtstrategi som gynnar oss alla, säger Jessica Span, vd Volvo Car Sverige.

Care by Volvo är ett enkelt sätt att få tillgång till en bil och erbjudandet är ett exempel på Volvo Cars nya kommersiella strategi med fokus på försäljning online, attraktiva kunderbjudanden och transparent prissättning.

– Vi kommer fortsätta att introducera attraktiva erbjudanden. Privatkunder kommer inom kort, till exempel, att kunna köpa företagets helelektriska XC40 Recharge direkt via hemsidan, säger Philip Nordahl, Global Online Business Nordics.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.064