23948sdkhjf

Däckskiftarna storsatsar på e-handel

Sedan några år tillbaka har Däckskiftarna etablerat sig på Internet. Kedjan har i dagsläget både en e-handel och däckhotellplattform. Snart erbjuds även en separat B2B-butik, rapporterar Ehandeln.

För snart ett år sedan tillträde Christoffer Johansson tjänsten som e-handelschef för kedjan. Enligt honom är e-handelslanseringen grunden i Däckskiftarnas marknadsstrategi, förutom att de också säljer däck och tjänster.

Vi ser att branschen inte är mättad. Det finns behov av en helhetsaktör som både är framgångsrik online samtidigt som vi har våra egna däckstationer som utför våra tjänster, säger Christoffer Johansson till Ehandeln.

2020 omsatte Däckskiftarna drygt 96 miljoner kronor, under 2021 har företaget vuxit starkt och de räknar med att årets omsättning landar på 250 miljoner kronor.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.07