Cupra kör liveshopping med Born i kväll
I dag är det självklart för svenskar att göra viktiga köp online. Nu vill Cupra tillsammans med Wayke köra liveshopping av nya bilar. I kväll klockan 20.00 kan svenskarna för första gången klicka hem en ny Cupra under ett liveshoppingevent online.
Märket som satsar stort på elektrifiering och digitalisering lanserar nu sin första 100 helt eldrivna modell, Cupra Born, och företaget ser liveshopping som en möjlighet att flytta fram positionerna inom digital bilförsäljning ytterligare.
– Pandemin har skyndat på digitaliseringen även för en relativt traditionell bransch som vår. Cupra är ett varumärke som i princip växt in i rådande pandemi med dess begränsningar och den digitala kommunikationen och erbjudandet har därför varit en avgörande del i varumärkesbyggandet och den framgångsrika försäljningen. Därför känns det helt naturligt att Cupra nu är först ut i Norden och erbjuder nästa steg i den digitala kundresan i form av liveshopping, säger Eva-Maria Elstner, digital marketing manager på Cupra Sverige.
Cupra och Wayke sänder live från Cupra Stockholm där Eva-Maria Elstner och Sofia Forsling tillsammans med gäster (bland annat Motormagasinets reporter Jens Trulsson) presenterar nya Cupra Born, vad man ska tänka på vid köp av elbil, tips och råd kring laddning samt hur enkelt och säkert det är att köpa ny bil online idag. Tittarna har möjlighet att klicka hem (leasa eller köpa) nya Cupra från återförsäljares lager och få bilen levererad med korta leveranstider.