Så går det för Digital-Servicebook
Hösten 2017 lanserade Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) den nya digitala tjänsten ”Digital-Servicebook.com” till sina medlemmar. I Digital-Servicebook.com kan man se om ett fordon har varit involverat i en översvämning, stor krasch, brand eller bedrägeri med mätarställningen. Här framkommer om bilen är ”skrotad” och såld igen.
– Jag vet inte exakt hur många som använder Digital-Servicebook i Sverige idag, men det är ganska många verkstäder och att det är en uppskattad tjänst, säger SFVF:s vd Bo Ericsson.
Digital-Servicebook.com lanserades och drivs av det danska företaget med samma namn. De intygar att arbetet med att få grepp om marknaden fortsätter:
– Vi jobbar för fullt med att komma in på marknaden både i Norge, Sverige och England, säger Raziel Bareket som den 1 augusti i år tillträdde som ny vd för företaget. Och intresset i branschen för tjänsten är betydande, menar han:
– Vi upplever en positiv inställning i branschen till vår tjänst.
Så fungerar Digital-Servicebook
I Digital-Servicebok.com kan alla servicearbeten lagras oavsett fordonsmärke och årsmodell där tillgången till servicedata är lättillgänglig och helt transparent mot omvärlden. Tjänsten Digital Servicebok är öppen för alla verkstäder på Europamarknaden.