Handelsbolaget Swedol är en aktör som uppmärksammat problemet och som även agerar. Humor! Är stötestenen. Den ska levereras dit ungdomarna befinner sig och de hittas på TikTok.
I kampanjen får studenter reagera på okunniga men entusiastiska hemmafixare i ”react-formatet” som är typiskt för TikTok. Därför syns nu Swedol kommenterade av många använd...
TikTok ska locka unga till verkstäder
Det har varit och är svårt att locka unga studenter till yrkesutbildningar. Uppgifter från Svenskt näringsliv visar att bara en tredjedel av de som går ut grundskolan väljer yrkesprogram. För att säkra behoven i framtiden borde det vara minst 40 procent.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration