23948sdkhjf

Konsumentverket skrotar bilsvar – den är för dålig

Efter bara två år i sin nuvarande form lägger Konsumentverket ner sin konsumenttjänst bilsvar.se. En av orsakerna: den är inte tillräckligt användarvänlig.
Bilsvar.se går in på sitt tionde år sedan sedan starten 2013 då den lanserades efter de nedlagda tjänsterna Nybilsguiden och Bilkalkylen. 40 000 bilmodeller fanns då i databasen och kriterier som ekonomi, miljö, säkerhet, teknik, komfort och biltyp inräknades bland de variabler som gick att kombinera.

De funktioner bilsvar.se tillhandahåller i dag...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079