23948sdkhjf

Automässan 2011 noterade 18 110 besökare

Automässan 2011 blev en succé. Inte mindre än 200 utställare ställde ut på en nettoyta av 13000 kvadratmeter. När mässan stängde på lördagseftermiddagen hade inte mindre än 18 110 besök räknats in på Svenska Mässan i Göteborg, bara ett par hundra färre än förra mässan 2008.
Svenska Mässans projektledare, Carmen Brüning och övrigt mässteam, är mycket nöjda med den tredje Automässan i Göteborg under 2000-talet. De delar detta med huvudmännens båda representanter Christer Liljenberg, Sveriges Bildelsgrossisters Förening, SBF, och Gilbert Fransson, Fordonsverkstadsutrustarna, FVU.
Den svenska motorbranschen, bilförsäljning, service, reservdelar och tillbehör, har ett par riktigt tuffa år bakom sig. Men nu är det en bransch som vädrar stort tillförsikt, vilket avspeglade sig i mässan och de seminarier samt andra aktiviteter som arrangerades av Motorbranschens Riksförbund, MRF, Svensk Bensinhandel och Motorbranschens Arbetsgivares Förbund, MAF, i anslutning till den.
Den förra Automässan, 2008, var startskottet på den svenska delen av den internationella kampanjen för de märkesoberoende verkstädernas rätt att reparera bilar R2R, Right to Repair. I anslutning till årets mässa togs ett ytterligare steg när en kampanj för mekanikernas och därmed även verkstädernas rättigheter och skyldigheter rullades ut av SBF. Detta steg kallas för Meck Power och hade ett stort genomslag under mässan.
Svenska Mässan har kontrakt med arrangörerna SBF och FVU om att arrangera en ny Automässa. Denna gång 15-18 januari 2014.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063