Swedish Motorsport Industry lyfte Autosport International
Att branschen börjar få medvind igen efter recessionen känns tydligt och flera av företagen i SMI-montern etablerade värdefulla kontakter eller som i vissa fall fick affärer i hamn på plats och ställe.
Svenskar är den efter engelsmännen största besöksgruppen på Autosport International och det märktes med eftertryck i SMI montern där många tittade in för att ta en kopp kaffe och mingla en stund. Under fredagen besökte dessutom Rickard Rydell montern och höjde intresset för svensk motorsport ytterligare, Rickards intåg i STCC är en nyhet som spridits långt utanför landets gränser.
Med tanke på den fantastiska responsen för SMI:s satsning på Autosport International i år och den omedelbara reaktionen från de utställande företagen kan man redan nu utlova ett deltagande 2012 och eventuellt är tiden mogen för den omtalade Sverige-Paviljongen som var den ursprungliga målbilden när de första idéerna kring en samlande kraft för svensk motorsport kom på tal i januari 2007.