23948sdkhjf

Han ska ratta Svenska Fordonsbranschens kommunikation

Svenska Fordonsbranschen har rekryterat Björn Nordlund för att stärka organisationens kommunikations- och påverkansarbete.

Björn Nordlund blir ny Public Affairs- och kommunikationsansvarig hos branschorganisationen Svenska Fordonsbranschen.

– Vi är mycket glada att välkomna Björn Nordlund till Svenska Fordonsbranschen. Hans breda erfarenhet av strategisk kommunikation, opinionsbildning och Public Affairs gör honom till en nyckelperson i vårt arbete med att företräda våra medlemmar och driva branschens frågor på ett effektivt sätt, säger Lars Bergmark, vd för Svenska Fordonsbranschen i ett pressmeddelande.

Björn Nordlund hoppas kunna stärka Svenska Fordonsbranschens påverkansarbete och kommunikation.

– Fordonseftermarknaden spelar en avgörande roll i Sveriges transportekosystem, och det är viktigt att branschens röst hörs i de politiska beslutsprocesserna. Mitt fokus blir att vidareutveckla vår strategi för att säkerställa fri konkurrens, rättvisa förutsättningar och en hållbar framtid för våra medlemmar, säger Björn Nordlund.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.057